De eerste week zit er alweer op! - Reisverslag uit Sri Phum, Thailand van Kirsten Horssen - WaarBenJij.nu De eerste week zit er alweer op! - Reisverslag uit Sri Phum, Thailand van Kirsten Horssen - WaarBenJij.nu

De eerste week zit er alweer op!

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

07 November 2014 | Thailand, Sri Phum

De eerste week zit er al weer op! Inmiddels ben ik alweer heel wat Thais eten, vrijwilligerswerk, een festival en een Lady-Boy show verder. Afgelopen maandag ben ik begonnen in het weeshuis, hier vertoeven zo'n 64 Aziatische lachebekjes van 4 tot 17 jaar. Deze kinderen hebben niet veel speelgoed (ze spelen met een sprinkhaan) maar zijn gelukkig. Vandaag heb ik ze intens gelukkig gemaakt met een grote wensballon. Deze hebben we samen opgelaten. Ze waren zo blij, alsof Sinterklaas binnen kwam (springen & gillen), door een simpele wensballon. Het is bijzonder, ook confronterend, hoe gelukkig deze kinderen zijn met de dingen die ze WEL hebben.

Daarnaast ben ik aan een extra vrijwilligersproject begonnen (want ik kan het maar niet druk genoeg hebben) in een kleinschalig, lokaal weeshuis voor gehandicapte kinderen. Dit doe ik in de ochtend en wordt enorm gewaardeerd. Hoewel het erg dankbaar werk is, is het heel zwaar en kost het veel energie. Ik zorg vooral voor een totaal verlamd meisje van 12. Ze kan niet veel, eigenlijk niets, maar als ik haar een knuffel geef of tegen haar praat glundert ze alsof ze het gelukkigste kind ter wereld is. Vandaag ben ik met haar naar een tempel gelopen, ze vond het prachtig en heeft haar ogen uitgekeken.

Naast vrijwilligerswerk doe ik ook nog andere dingen zoals Thais eten, wat ik (gelukkig maar) steeds lekkerder ga vinden. Gister en vandaag was er een festival in de stad. De mensen bieden hun excuses aan voor het vervuilen van de rivier. Dit doen ze met een parade (carnavalswagens vallen echt buiten de 'boot') en met heeeel veeel wensballonen (en wij met een stapavond). Daarnaast steekt iedereen heel veel kaarsjes aan, ook midden op de straat waardoor de stad van boven tot beneden totaal verlicht is. Prachtig! Het gevolg is dat de rivier alleen maar viezer wordt (o.a. doordat veel wensballonnen naar beneden vallen) maar dat geeft meteen een rede om volgend jaar weer sorry te zeggen :).

Nu (vrijdag avond) is het weekend!!!! Dit ga ik besteden met olifanten, bamboe rafting en een Thaise kookcursus. Nu ga ik de wekker zetten (weer om 7:10) en slapen! Ik bericht jullie later over al deze fantastische ervaringen! Sawasdee Ka!

  • 07 November 2014 - 19:05

    Clementine Van Amelsfort:

    Hoi lieve Kirsten,
    Wat ben jij goed bezig zeg!
    Ik heb er bewondering voor, dat jij zo voor die kinderen zorgt!
    Alweer een week, dat gaat snel!
    Liefs Clementine

  • 07 November 2014 - 19:14

    Monique:

    Hey Kirsten, wat goed van je al dat vrijwilligerswerk!
    Heel veel plezier dit weekend bij de olifanten, met het raften en met de kookcursus!
    Geniet ervan!
    Groetjes, Alfred en Monique

  • 07 November 2014 - 19:38

    Erik En Fien:


    Hoi Kirsje. wat een geweldige ervaringen nu al en je bent pas een week weg. Wij kunnen al je foto's meteen zien, dat heeft ons Joossie geregeld op mn I-Padje. Dat vinden we zo leuk. We zijn ape trots op jou en de dingen die je daar doet. Het moet heerlijk voelen om een lach op het gezicht van dat meisje te zien verschijnen. Ik denk dat je dan echt ervaart dat 'kleine' dingen er wel degelijk toe doen.
    Lieverd, ga nu maar lekker genieten van je vrije weekend en pas goed op je zelf. Dikke zoen van ons allebei.


  • 07 November 2014 - 20:03

    Erik En Fien:

    P.s. Gefeliciteerd met mama.

  • 07 November 2014 - 20:29

    Angelique Janwillem En Jeroen:

    hoi Kirsten.
    Eerst,gefeliciteerd met je moeder.

    wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
    Heb al wat foto' gezien waar al die blije gezichtjes opstaan,ook jij straalt.
    Ik vind het fantastisch wat je daar doet! Want het is natuurlijk wel een hele andere wereld
    waar je in terecht komt.Daar zie je dat kinderen nog blij zijn met een klein gebaar bv een knuffel,toch?
    Nou lieverd geniet van je weekend,en we blijven je volgen.
    Pas goed op je zelf.
    Dikke kus van ons.

  • 07 November 2014 - 22:22

    Mieke Vissers:

    Dag Kirsten
    Mooi wat je aan het doen bent.
    Ik woon aan de overkant van je ouders en weet niet of je me kent
    maar wil je toch heel veel succes wensen
    en ook nog gefeliciteerd met je moeder

    Mieke Vissers.

  • 07 November 2014 - 22:29

    Ine Van Caldenberg:

    Hallo Kirsten,
    Ik heb vandaag mooie foto's gezien bij jouw jarige moeder. Ik vind het knap dat je vrijwilligers werk doet en al helemaal bij gehandicapten. Een heel fijn weekend en succes verder.Groetjes.

  • 08 November 2014 - 08:29

    Tante Jo:

    wat goed wat jij allemaal doet daar, en dat in je eentje zo ver van huis.
    Goed werk Kirsten.
    Gr tante Jo

  • 08 November 2014 - 12:21

    Husam:

    Hey lieverd veel plezier daar super trots op je xx husje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 15 Okt. 2014
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 7879

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 07 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: