Olifanten, rafting, Thais eten en 54 pannenkoeken - Reisverslag uit Sri Phum, Thailand van Kirsten Horssen - WaarBenJij.nu Olifanten, rafting, Thais eten en 54 pannenkoeken - Reisverslag uit Sri Phum, Thailand van Kirsten Horssen - WaarBenJij.nu

Olifanten, rafting, Thais eten en 54 pannenkoeken

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

10 November 2014 | Thailand, Sri Phum

Afgelopen weekend heb ik enorm genoten! Zaterdag ochtend werd ik al om 8 uur opgehaald om hoog in de bergen op een enorme olifant te rijden, met deze de rivier in te gaan en daarna af te spoelen. Echt super hoe bijzonder deze dieren zijn. Hoewel ik nu nogsteeds spierpijn heb van het zitten (de houding op dit enorme gevaarte was bijna de split) was het (zeg ik nu al) een hoogtepunt van mijn reis. Heel bijzondere dieren, zo vinden ze het net als honden fijn om geaaid te worden en worden ze even oud als de mens en 'puberen' ze ook.

Na deze super ervaring was er een typisch Thaise lunch (te pittig dus) en ben ik daarna vertrokken om te raften. Hier zat ik samen met een Braziliaanse jongen in de boot en deze gilde nog harder dan mij. Denk hier een oude Thaise man, met weinig tanden, die enkel een en twee en stop in het Engels kan zeggen bij en het beeld is compleet. Het was hilarisch en erg leuk. Ik ben enorm nat geworden en na een waterval met boot en al onderwater, maar gelukkig niet omgeslagen.

Zondag heb ik een Thaise kookcursus gedaan, waarbij we eerst naar een marktkennis vertrokken voor de kruiden en verse groenten/vlees. En daarna 5 typisch Thaise gerechten hebben gemaakt. Gelukkig heb ik een kookboekje mee naar huis gekregen dus (mocht het mijn strot dan nog niet uitkomen) kan ik na thuiskomt het Thaise eten voortzetten. Alsof we nog niet genoeg gekookt hadden die dag hebben we daarna zo'n 2.5 uur in de keuken gestaan om pannenkoeken (totaal van 54) te bakken voor de kinderen in het weeshuis, deze hebben ze vanavond als toetje opgesnoept met nutella en banaan erop! De kids waren enorm blij en vonden de Nederlandse pannenkoeken heeeeerlijk.

  • 11 November 2014 - 11:29

    Yvonne:

    Ciao Kirsten,
    Wat fijn te zien dat de kinderen in het weeshuis zo blij zijn met alle aandacht die ze van jullie krijgen. Dat zal jezelf ongetwijfeld veel voldoening geven.
    Weer een druk en avontuurlijk weekend achter de rug zo te lezen. Wat leuk om dat allemaal mee te maken en wat een geweldige ervaring om de olifant te verzorgen waar je op hebt gereden.
    Take care, geniet ervan en we reizen met je mee. Liefs van ons

  • 11 November 2014 - 17:04

    Clementine :

    hoi Kirsten,
    Wat een ervaringen zeg!!!
    Ben benieuwd of ik in de toekomst ook een iets Thais van je te eten krijg:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 15 Okt. 2014
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 7865

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 07 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: