Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kirsten Horssen - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kirsten Horssen - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

06 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Na 14,5 week en met wat extra kilo's aan souvenirs, maar vooral met een hoop mooie, onvergetelijke ervaringen in the pocket vertrek ik morgen terug naar het koude Nederland. Waar ik me 1,5 week geleden nog druk zat te maken bij de grensovergang van Cambodja naar Thailand, zit ik nu alweer mijn laatste dagje aan het zwembad in Bangkok :(.

Om jullie een idee te geven hoe deze reis van Sihanoukville (Cambodja) naar koh chang (Thailand) verliep: dit was niet anders dan verwacht. Een erg lange reis. Om 8:20 werd ik opgehaald bij mijn hostel en ook hier werd mijn eerdere bus ervaring weer bevestigd: de chauffeur van de pick-up had geen idee naar welke bus ik toe moest. Deze man heeft me eerst een half uur rondgereden en na 4x uit en weer instappen omdat het toch 'wrong wrong' was, hadden we de goede bus gevonden. De bus bleek een mini-van te zijn waarin ik me vanwege het enorme gekraak en getril zorgen maakte of we de grens wel zouden halen -relax nothing is under control-. Laat in de middag bereikte we de grens, waar we eerst een uur in de rij moesten voor de Cambodja-uit-stempel en een paar meter verder slechts enkele minuten voor het Thaise visa. Yes ik ben weer in het goed georganiseerde Thailand: na het visa, hup de bus in en hebben we een vergelijkbare afstand in minder dan de helft van de tijd afgelegd. Mijn aankomst in Thailand gevierd met tosti's van de 7/11 (ja deze smaken zoals thuis!) als avond eten :).

Mijn laatste week heb ik in een heerlijk luxe hotel doorgebracht in Bangkok, om even bij te komen van al de backpack-hostels waarin je je kamer met zo'n 8 andere deelt (om nog maar over de badkamer te zwijgen) en zo lekker uitgerust thuis te komen (nu heb ik een kingsize 2pers bed, badkamer en klein keukentje helemaal voor mezelf :)). Ik heb echt een onwijs goede tijd gehad en vind het dan ook erg jammer om weer weg te gaan. Maar ik weet zeker dat ik (in ieder geval in Thailand) terug ga komen. Ik kan het iedereen, jong en oud, meer dan aanraden om dit deel van de wereld een bezoekje te brengen. Dank jullie allemaal voor het volgen van mijn reis en al de lieve reacties, ik zie jullie snel!

Liefs

  • 06 Februari 2015 - 18:01

    Lynn:

    leuk om te lezen Kirsten!

    Ik ga toevallig in mei naar Thailand dus ook erg handig wat ervaringen te lezen haha. Ik twijfel of ik evt ook nog naar Cambodja ga, wat zou jij aanraden? Ik heb ik totaal 4 weken in Azië..

    Goede terugreis alvast

    Groetjes Lynn

  • 06 Februari 2015 - 19:52

    Diana Van Esch:

    Lieve Kirsten, een hele goede reis terug, wat zul je thuis weer warm ontvangen worden, ze kunnen bijna niet meer wachten! Hoop snel je mooie verhalen een keer te horen en nog wat foto's te zien.Geniet daar van je laatste uurtjes! Tot snel, liefs Diana en family

  • 06 Februari 2015 - 21:54

    Ine Van Caldenberg:

    Hallo Kirsten.
    Nu zit het er bijna op hè. Wat heb je veel gezien en meegemaakt.
    Ik wens je een hele goede terug reis terug en welkom thuis.
    Groetjes.
    Ine.

  • 11 Februari 2015 - 08:55

    Kirsten:

    Hee Lynn! Wat leuk dat je naar thailand gaat. Ik denk dat de combi wel zou kunnen, maar of het heel relaxed is weet ik niet. Cambodja is geen land waar je perse 3 weken nodig hebt aangezien Siem Reap (2/3 dagen) en phnom pehn (2 dagen) de trekpleisters zijn. Waardoor je het plus je reistijd heen en terug naar thailand in een ruime week zou kunnen doen, Het is alleen wel zo dat als je enkel naar deze twee steden gaat je het 'echte' Cambodja niet ziet omdat je enkel de stukjes Disneyland bezoekt. Maar dat is net wat je wilt! Het fijne aan Cambodja is dat je niets van te voren hoeft mee te nemen alleen een pasfoto omdat je je visa bij binnenkomst koopt. Ik denk dat je eerst naar het noorden van Thailand gaat (?). Dus je zou als je dat gezien hebt (omdat je sowieso terug moet via Bangkok) ter plekke kunnen bepalen of je Cambodja nog wilt zien ofdat je liever door gaat naar eilanden. Er is een busverbinding tussen bangkok en siemreap. Reken dan een dag in de bus. In plaats van Cambodja zou je ook de plaatsen ayutthaya en kanchanaburi kunnen bezoeken, hier heb je ook erg mooie natuur en mooie oude stenen ;) Als je naar Cambodja gaat, overweeg dan zeker om na phnom Penh via sihanoukville (aan zee) en een paar dagen koh rong sanloem (echt een prachtig en vooral rustig eiland) terug de grens over te gaan naar Thailand. Veel plezier! Als je nog vragen hebt hoor ik het wel ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 15 Okt. 2014
Verslag gelezen: 1245
Totaal aantal bezoekers 7866

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 07 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: