Laos! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Kirsten Horssen - WaarBenJij.nu Laos! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Kirsten Horssen - WaarBenJij.nu

Laos!

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

03 December 2014 | Laos, Vangviang

Inmiddels ben ik alweer 5 dagen in Laos aan het vertoeven. Hier heb ik in mijn eerste doorm geslapen (slaapzaal met 16!!!!!! bedden) en mijn eerste broodachtige ontbijt gehad sinds ik weg ben. Laos was een Franse kolonie en deze invloeden zijn in heel veel dingen terug te vinden. Zo is het ontbijt hier 'french toast' en worden er crêpes en sandwiches aan de straat verkocht. Na een verschrikkelijke eerste nacht (2 uur slaap) heb ik tijdens het ontbijt een aantal mensen leren kennen waarmee ik naar een waterval ben geweest. De weg ernaartoe was per tucktuck en bootje (lees een dun stapeltje hout aan elkaar getimmerd) waar water tussen de planken doorheen komt, gelukkig duurde de rit niet lang en voor de boot gezonken was waren we aan land. De waterval was prachtig. Het water super blauw en heerlijk fris waar we ook nog even in gezwommen hebben. Na drie nachten Luang Prabang zijn we gister met een 5 urige bus die er 8 uur overdeed) uitgestapt in Kasi.

Kasi is een zeer lokaal dorpje wat niet eens in de lonely planet staat. Hier hebben we op de lokale markt gewacht (waar we de enige blanken sinds tijden waren) tot Tom ons op kwam halen met de motor. Hij bracht ons naar een familie waar we samen biertjes hebben gedronken, Thaise karaoke gezongen, de Margaretha gedanst en overnacht hebben. Vannochtend zaten we om 7.00 aan het ontbijt en om 8.00 op de motor! Na een uurtje les had ik de motor onder controle en ging het schakelen prima. We zijn de weg opgegaan en zijn een stuk het binnenland van Laos ingereden. Wat een vrij en machtig gevoel geeft dat, om zo tussen de bergen door te crossen, we zijn door dorpjes heen gereden waar de bevolking zich aan het wassen was in de goot met een soort van rioolwater en hebben naar heel veel kinderen gezwaaid. Daarna zijn we met de "bus" (lees achterop een truck) doorgegaan naar Vang Vieng. Straks ga ik het dorpje nog even in en optijd naar bed om hier morgen weer vanalles te gaan ondernemen!

Liefs

  • 03 December 2014 - 17:02

    Clementine :

    wat een belevenissen zeg
    Lijkt me best allemaal spannend!
    Heb je geen rijbewijs nodig voor de motor???
    Slaap wel

  • 03 December 2014 - 17:07

    Fien:

    Lieverd, wat een avontuur.... en nog ruim twee maanden te gaan!!! Wat een mooie natuur daar in Laos. Echt geweldig die waterval. En er dan ook nog in kunnen/mogen zwemmen.
    Je bent een grote bofkont maar.. het spreekwoord zegt: " je krijgt wat je verdiend". ;)
    Het is je ook van harte gegund. Geniet ervan en pas goed op jezelf. (Dat met die motor vind ik niet zo'n goed idee, maar dat is omdat ik je graag heelhuids terug wil). Graag snel weer een nieuw reisverslag. Zo reizen we toch een beetje met je mee. Dikke zoen van ons allemaal.

  • 03 December 2014 - 22:11

    Danielle:

    Lieve schat wat maak je toch mooie dingen mee!
    Erg leuk om je verhalen te lezen!
    Ik ben super trots op je dat je dit doet en durft!
    Pas een beetje op met die motor, ik weet namelijk hoe gevaarlijk jij rijdt op scooters ;)
    Heeel veel plezier daar verder! Nog even en Joostje is er al weer.
    Ik mis je wel hoor!!

    Xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 15 Okt. 2014
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 7867

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 07 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: