Living the paradise life. - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Kirsten Horssen - WaarBenJij.nu Living the paradise life. - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Kirsten Horssen - WaarBenJij.nu

Living the paradise life.

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

13 December 2014 | Thailand, Koh Tao


Na een ellendig lange reis ben ik dinsdag ochtend aangekomen op koh tao. Inmiddels ben ik iets meer dan 6 weken van huis en komt Joost alweer binnen 2 weken deze kant op :). De tijd vliegt hier voorbij. Laos zit erop en gelukkig ben ik nu weer in Thailand zodat m'n buik kan herstellen. Ik heb een zeer geslaagde tijd in Laos gehad maar zou hier niet snel naar teruggaan. Alleen al door de slechte hygiene (zo is het ijs hier niet van drinkwater en worden groenten niet goed gewassen, om nog maar te zwijgen over de toestand van de WC's) uiteraard levert dit een hoop buikklachten op. Wat ook verklaard waarom elk westers persoon darmklachten heeft gedurende zijn gehele verblijf in Laos. Na een vlucht, de middag gespendeerd op koh san road (Bangkok), een nachtbus en een misselijk makende high speed catamaran heb ik veilig voet aan land gezet op het eerste paradijselijke eiland Koh Tao, waar ik Chantal weer zou treffen.

De afgelopen drie dagen zijn we bezig geweest met het behalen van ons duikbrevet, waar we na ongetwijfeld het meest bizarre examen ooit (overleggen was geen probleem en de vraag hoeveel fouten maximaal gemaakt mochten worden werd beantwoord met "mistakes are no problem") met een score van 100% zijn geslaagd. Logisch want op het einde werd de hele test besproken en de foute antwoorden mochten we allemaal verbeteren. Haha.

Nu het brevet op zak is kan ik mijn volledige aandacht richten op de andere activiteiten hier: zonnen en eten :). Heerlijk. Om jullie een idee te geven van m'n omstandigheden: het is hier zo'n 30 graden, prachtige stranden, helder groen/blauwe zee en we mogen gebruik maken van de luxe zwembaden van een resort (met dank aan de duikschool). Nu ga ik nadenken over mijn grootste problemen hier: het dilemma welk eiland de volgende bestemming is en of ik morgen nog één extra duik wil gaan maken.

Liefs,

  • 13 December 2014 - 11:05

    Yvonne:

    Ciao Kirsten,
    Wat een geweldige ervaringen heb je de afgelopen 6 weken al opgedaan en wat een mooie en avontuurlijke reis ben je aan het maken. Hoop dat je buikklachten weer snel verdwenen zijn zodat je kunt genieten van de volgende uitdagingen.
    Trouwens ik wil wel delen in je grootste problemen op dit moment; het moet ook niet gekker worden met al die dilemma's waar je voor geplaatst wordt :-)
    Geniet ervan en nog heel veel plezier. Liefs van ons

  • 13 December 2014 - 13:34

    Jo Van Horssen:

    Geweldig Kirsten , je maakt me eigenlijk ook wel n beetje jaloers maar helaas was dat niet in onze jonge tijd. Dus geniet en let goed op jezelf .
    Groetjes tante Jo.

  • 14 December 2014 - 11:05

    Clementine :

    Hoi Kirsten,

    Erg leuk om te kunnen lezen wat je allemaal meemaakt daar!
    Ik hoop voor je dat je darmen weer snel tot rust komen.
    Ik word wel jaloers als ik lees over al die "vervelende" dilemma's die je hebt!!!!

    Liefs Clementine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 15 Okt. 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 7857

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 07 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: